BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, June 24, 2009


Signboard apa lak ni???
Hahaha...inilah antara soalan cepumas yang terpancul dari mulut kengkawan masa mula-mula tengok koleksi gambar saya. Sebenarnya gambar ni saya ambil masa balik ke Sarawak cuti sekolah yang lepas. Ni nak buktikan kat kengkawan, Serikin(sempadan Sarawak & Kalimantan) tu memang tak jauh dari rumah saya. Untuk mereka yang meminati tikar Sarawak, barang-barang rotan, perhiasan rumah dll, Serikin merupakan tempat yang 'wajib' dikunjungi jika berada di Bumi Kenyalang ni. Memang rambang mata bila berada di situ. Yang penting 'kepala agong' kena tebal....Ada gak kengkawan yang kirim beli kain untuk buat baju batik. Memang chantik dan yang paling penting...MURAH wehhh....(ni kalau peniaga-peniaga kat Serikin tu baca, kena ler bagi diskaun sikit kat saya. Tolong promote nih...) Sebenarnya byk lagi gambar-gambar yang akan saya 'post'kan kat sini. Bukan apa, sebelum ni bila balik cuti, biasanya duk rumah jer. Maklum lah, balik kpg setahun sekali. Masa ni la nak habiskan masa bermanja-manja dengan sino & sama. Tapi, kali ni, atas permintaan dada (panggilan untuk suami oleh anak2), banyak gak tempat kami jengah. Saja, jalan2 makan angin. So, kalau nk tengok tempat-tempat 'bersejarah' kat Kuching & Pekan Bau, lain kali jengah ler blog saya lagi. Antara gambar2 yang akan saya tonjolkan adalah : jeng...jeng...jeng...
  • perahu tambang (ni la antara alternatif paling murah & 'cepat' bila saya nak ke sekolah) kisah selanjutnya...esok ekkk...
  • sekolah saya (dah jadi sekolah bestari daa...)
  • Maybank (ada kisah menarik di sebalik Maybank yang 1 ni)
  • dan banyak lagi lah. tunggu je. nak janji lebih2 karang tak ter'post' pula hehehe...

4 comments:

hazlin said...

akan ku tunggu...

Tukang cerita said...

Ku tunggu jua...
:)

siti_m said...

nie akak dah terjah blog nie untuk tau citer selanjutnya

UnGu VioLet said...

salam cikgu.. salam kenal.. cikgu nie mengajar di sekolah mane yer? sebab mar nie di UK.. skrg tgh bt thesis utk MASTER.. ingat, klu cikgu ade contact cikgu2 lain.. utk bt kaji selidik untuk thesis.. thanks.. please respond.. come n visit my blog.. thanks..